Zgłoszenia prosimy kierować pocztą elektroniczną lub tradycyjną:Urszula Olejnik |
Oferta skierowana jest do absolwentów studiów wyższych (studia licencjackie, inżynierskie, magisterskie) pierwszego i drugiego stopnia poszczególnych kierunków studiów z obszaru nauk społecznych (ewentualnie innych kierunków i obszarów kształcenia), zatrudnionych lub starających się o zatrudnienie w sektorze administracji publicznej, których charakter pracy wymaga poszerzenia wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się nowoczesną technologią informacyjną oraz do tych osób, które zamierzają podjąć pracę w urzędach administracyjnych, bądź w innych jednostkach organizacyjnych administracji, zarówno rządowej, jak i samorządowej. Do skorzystania z naszej oferty zachęcamy również przedsiębiorstw różnych sektorów gospodarki, którzy w procesie zarządzania swoją firmą stosują i wykorzystują nowoczesne rozwiązania oferowane przez administrację publiczną.
Program studiów to również odpowiedź na rozwój inteligentnych sieci e-administracji w Polsce, których obsługa wymaga od specjalistów wiedzy i kompetencji zawodowych z pogranicza informatyki, nauk o administracji, nauk prawnych a także nauk o bezpieczeństwie. Oferowane studia podyplomowe „e- URZĘDNIK” wpisują się w program rozwoju Polski Cyfrowej oraz w „Krajowe inteligentne specjalizacje”, a w tym w inteligentne sieci oraz technologie geoinformacyjne (inteligentne technologie Internetu i inteligentne sieci strukturalne) oraz inteligentne technologie kreacyjne (głównie multimedia).
Studia mogą być także pomocne w zdobyciu wiedzy niezbędnej podczas egzaminu EPP e- Urzędnik(e-Clerk) realizowanego w ramach Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL).
STUDIA TRWAJĄ DWA SEMESTRY
W poszczególnych semestrach realizowane będą następujące przedmioty:
Semestr I
BLOK I – WSPÓŁCZESNY CZŁOWIEK W CYBERPRZESTRZENI
- Rozwój społeczeństwa informacyjnego
- Cyberprzestrzeń i jej zagrożenia
- Technologie IT w społeczeństwie informacyjnym
BLOK II – E-OBYWATEL W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM/WEDŁUG PROCEDUR ECDL
- Narzędzia informatyczne i ich obsługa
- Wyszukiwanie informacji
BLOK III – E-URZĘDNIK W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM/WEDŁUG PROCEDUR ECDL
- Techniki informacyjne i komunikacja w urzędzie
- Zarządzanie informacją w urzędzie
- Usługi elektronicznej administracji – podstawy
Semestr II
BLOK IV – PODSTAWY FUNKCJONOWANIA E-ADMINISTRACJI
- Kierunki rozwoju systemu e-administracji
- Prawne podstawy funkcjonowania systemu e-administracji
- Etyka e-urzędnika
BLOK V – OBSŁUGA ELEKTRONICZNA W URZĘDACH
- Platforma elektroniczna E-PUAP
- Elektroniczne postępowanie administracyjne
- E-zamówienia publiczne
- Elektroniczna kancelaria
- Bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych
- Techniczno-funkcjonalne aspekty bezpieczeństwa w Internecie
PO ZAKOŃCZENIU STUDIÓW SŁUCHACZ BĘDZIE POSIADAŁ:
- specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania dokumentami w administracji publicznej oraz archiwizowania dokumentów elektronicznych;
- wiedzę dotyczącą obowiązujących aktów prawa administracyjnego, publicznego, prawa gospodarczego oraz prawa cywilnego, w zakresie działań administracji w formie elektronicznej;
- wiedzę w zakresie zastosowania prawa autorskiego, ochrony własności intelektualnej, przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i ich przetwarzania,z uwzględnieniem zasad wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych;
- umiejętność swobodnego posługiwania się narzędziami stosowanymi w technologii teleinformatycznej w e-administracji;
- umiejętność wykorzystania zasobów teleinformatycznych do budowania prawidłowych relacji urzędnik-petent (urząd-obywatel, urząd-podmiot gospodarczy oraz urząd-usługodawca,) przy zachowaniu przepisów kodeksu etyki oraz pragmatyki urzędniczej z uwzględnieniem trendów społeczeństwa informacyjnego;
- umiejętności umożliwiające wykorzystanie technologii IT, tradycyjnych i nowoczesnych metod, technik i narzędzi oraz trendów rozwojowych, pozwalających na skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem systemów informatycznych w e-administracji;
- umiejętność działania w sposób przedsiębiorczy i innowacyjny, zarówno w zakresie zadań podejmowanych na rzecz instytucji administracji publicznej, jaki zadań związanych z realizacją własnych celów życiowych, w tym rozwoju osobistego i zawodowego;
- umiejętność zastosowania teoretycznych podstaw dotyczących procedur, techniki narzędzi wykorzystywanych w e-administracji w obszarze elektronicznego obiegu dokumentów, gromadzenia oraz archiwizowania;
- umiejętność zastosowania w praktyce wiedzy naukowej i specjalistycznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z wykonywaniem zawodu urzędnika administracji publicznej;
- umiejętność wykorzystania Internetu w nowoczesnej administracji publicznej (procesów pozyskiwania, udostępniania informacji, komunikacji, zdalnych usług, automatyzacji procesów itp.).