W ramach kierunku ZARZĄDZANIE jest do wyboru 5 ścieżek kształcenia (po 3 semestrze):
- Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie finansami i rachunkowość
- Marketing i zarządzanie sprzedażą
- Zarządzanie w hotelarstwie i gastronomii (tylko w trybie stacjonarnym)
Ścieżka kształcenia Zarządzanie w hotelarstwie i gastronomii została opracowana we współpracy z firmami z branży gastronomii i hotelarstwa. Część zajęć będzie prowadzona przez praktyków-specjalistów, a firmy lokalne i regionalne udostępnią studentom wartościowe miejsca do szkolenia praktycznego.
CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA STUDIACH?
- Zasad organizacji i prowadzenia biznesu w sektorze usług gastronomii i hotelarstwa z wykorzystaniem najnowszych modeli sieciowych oraz typu e-commerce;
- Tworzenia oraz wdrażania strategii zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem gastronomiczno-hotelarskim, poznasz trendy i innowacje tego sektora;
- Zarządzania marketingowego, produktowego, finansowego i logistycznego w sektorze przedsiębiorstw gastronomiczno- hotelarskich;
- Prowadzenia badań rynkowych, segmentacji klientów, tworzenia oferty handlowej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych oraz specjalistycznych programów komputerowych do zarządzania firmą gastronomiczno-hotelową;
- Kompetencji społecznych w zakresie podejmowania decyzji menedżerskich, autoprezentacji, negocjacji handlowych, zarządzania zespołem wielokulturowym;
- Najlepszych praktyk z zakresu zarządzania mikro-małych i średnich przedsiębiorstwami w sektorze gastronomiczno-hotelarskim, z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstw działających w regionie nadmorskim oraz w agroturystyce.
CHARAKTERYSTYKA ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Cel kształcenia:
Przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu organizowania i realizacji procesów biznesowych w sektorze mikro-małych i średnich przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich.
Możliwości zatrudnienia:
Wiedza i umiejętności zawodowe umożliwią podjęcie pracy na stanowiskach specjalistycznych, zarówno operacyjnych, jak i kierowniczych, w mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstwach usług gastronomiczno-hotelarskich a także możliwość samozatrudnienia i prowadzenia własnego biznesu w branży. Absolwent, dzięki znajomości specjalistycznego języka obcego, będzie mógł także znaleźć pracę w hotelach prowadzonych przez międzynarodowe koncerny hotelowe w Polsce lub zagranicą.
Merytoryczny zakres kształcenia specjalistycznego*:
- modele i strategie biznesowe w gastronomii i hotelarstwie, w tym e-commerce,
- segmentacja klientów i tworzenie oferty w usługach gastronomii i hotelarstwa,
- rynki i regiony turystyczne,
- organizacja i techniki pracy w obiektach hotelarskich i gastronomicznych
- zarządzanie obiektem gastronomii i hotelu - procesy operacyjne, marketing usług,
- wyposażenie techniczne i technologiczne w gastronomii i hotelarstwie,
- trendy w hotelarstwie, regionalne produkty turystyczne i kulinarne,
- techniki i technologie w gastronomii i cateringu,
- podstawy finansów i rachunkowości, biznesplan,
- podstawy zdrowego żywienia,
- zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności w gastronomii.
* program został opracowany przy współpracy z ekspertami – praktykami z branży usług gastronomicznych i hotelarskich.